2015-08-19

Dags att skriva något?

Livet är fullt av tappade sugar! Min försvann i samband med att mina intervjuobjekt aldrig hörde av sig.

Blev våren -14 kontaktad av Jim Magnusons (som jag skrev om här) syster. Familjen hade läst mitt blogginlägg och ville gärna berätta mer om Jims liv. De skulle inom kort träffas hela släkten, något de tydligen gjorde varje år på årsdagen av när Jim dog. Jag förklarade att jag gärna tog emot det de ville ebrätta men bad dem också att inte berätta sådant som någon kanske skulle tycka vara känsligt.

Sen gick det en lång tid och jag kontaktade systern för att få veta vad som hänt. Fick ett svar att hon skulel höra av sig längre fram men fick sen inget mer svar. Kanske var det någon i släkten som inte ville att jag skulle veta något mer om Jim. Jag beslöt mig för att inte rota djupare.

Istället gjorde jag ett försök att komma i kontakt med David Lundquist som pitchade för White Sox 1999. Numera jobbar han som coach hos Reading Fightin Phils och jag fick snabbt kontakt med en kille som var "Director of Community Relations" för klubben. Han tyckte det verade intressant och skulle snarast kontakta Lundquist. Sen hörde ingen av sig.

Där någonstans la jag min idé på is. Kanske var också en dum idé att försöka publicera något sådant en gång om året som dessutom infaller mitt i säsongen  (6 juni alltså). Nu har jag återfått modet och åter börjat undersöka svenskättlingar inom sporten. Kanske får jag napp, och då tänker jag inte vänta till juni nästa år innan jag publicerar en eventuell intervju.

Till dess ska det inte heller behöva vara tyst här, jag återkommer framöver med lite tankar inför 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar